Diagnos: Samhället dog denna morgon

Jag vill direkt vara tydlig med att jag inte själv bevittnade nedanstående scenario, men då personen som skrev om detta på Facebook är en ytterst sansad person så litar jag till fullo på att det som beskrevs stämmer.

Följande inträffade alltså denna morgon:

Tåg krockar med bil.

Lokföraren hinner tack och lov bromsa tåget så mycket att en fullständig katastrof undviks och bilen trycks bara upp mot sidan.

En man är snabbt framme vid dörren, rycker upp den, tar fram sin mobiltelefon och, ta-da, tar bilder. Mannen går inte fram för att hjälpa kvinnan och barnen, som vid en första anblick verkar vara fysiskt oskadda.

Instagram-mentalitet in absurdum. Jag är ingen journalist, så jag inte bara tillåter mig att bli äcklad, utan väljer även att berätta om det.

Diagnos: Samhället dog denna morgon. Det finns fortfarande tid att återuppliva det.

tågolycka screendump

Tagged , , ,

Leave a Reply

